Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

Bramy i słupy sygnalizacyjne – jakie są podstawowe ich rodzaje

Współczesna infrastruktura drogowa składa się z duże ilości różnych elementów. Oprócz samych dróg dla samochodów oraz chodników obok nich niezwykle istotne jest też całe wyposażenie dodatkowe, jakiego niejednokrotnie nie dostrzega się nawet. Dotyczy to chociażby znaków i sygnalizacji świetlnej, jakie są odpowiedzialne za sterowanie samochodowym ruchem. Szczególnie sygnalizacja świetlna pełni niezwykle istotne zadanie, gdyż bez niej we wszystkich ruchliwych miejscach na skrzyżowaniach zrobiłby się kompletny chaos.

Ale o ile wszyscy kierowcy doskonale znają sygnalizatory świetlne, to już temu, na czym są one umieszczone już się specjalnie uwagi nie zwraca. A to tak naprawdę również ważny element wyposażenia dróg, od jakiego przecież naprawdę dużo zależy. Chociażby w kwestii bezpieczeństwa. Takie sygnalizatory ważyć mogą od kilku do nawet kilkunastu kilogramów, z tego też powodu bardzo ważne jest ich właściwe przymocowanie, tak żeby nic nie mogło się stać przy porywistym wietrze.

Najczęściej wykorzystywane są w tym celu różnego rodzaju słupy, na których się przykręca systemy sygnalizatorów, ale też i różne inne elementy. Często są instalowane przykładowo elektroniczne tablice, znaki drogowe, kamery czy rozmaite czujniki. To dodatkowo zwiększa obciążenie, na co muszą zwrócić uwagę konstruktorzy. Współczesne słupy sygnalizacyjne przeważnie się wykonuje z mocnej i wytrzymałej stali, zabezpiecza się je dobrze przed niekorzystnym działaniem czynników atmosferycznych. Przy ulicach o niewielkim ruchu w wielu przypadkach stosuje się jedynie pojedynczy słup, do jakiego zostaje przykręcony moduł ze światłami. Jeśli droga jest szersza, to na słupie mogą się pojawić dodatkowe ramiona w poziomie, z możliwością regulacji ich położenia. Pozwala to montować światła dokładnie nad każdym pasem, przez co świetlne oznakowania będą jednoznaczne dla kierowców. W przypadku kilku pasów niejednokrotnie znacznie lepiej sprawdzać się będą bramy sygnalizacyjne, z kolei one są złożone z dwóch słupów po obu stronach jezdni i poprzeczki w poziomie.

+Tekst Sponsorowany+

Zaloguj się

Zarejestruj się

Reset hasła

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail, a otrzymasz e-mail z odnośnikiem do ustawienia nowego hasła.